joeps travel.reismee.nl

Cape Jackson

Capes Jackson - Marlborough sounds

We vertrekken al voor het ontbijt vanuit het hotel. We vliegen met twee cessna's naar Picton. Geen bompie vlucht gelukkig. Het kan namelijk erg spoken tussen Cook strait. Het is een vluchtje van circa 25 min, maar met een geweldig uitzicht. Vanuit de airstrip gaat het met een busje naar de haven toe. Vanuit daar stappen we op de boot taxi die ons gaat brengen naar ship gove. Hier is ooit captain Cook aan wal gegaan en heeft zijn schip hier gerepareerd. Cook was geen domme man. Hij had zaden meegenomen vanuit Engeland. Deze gaf hij aan de lokale bewoners om te planten, zodat hij over een jaar de groenten en fruit kon ophalen. Slim bekeken.

Helaas is niks hiervan te zien. Maar de omgeving is prachtig. Schitterend zelfs. Heeft wat weg van Thailand met combi bounty eiland. Ook het varen door de sounds is prachtig. Als kers op de taart komen we onderweg ook nog een school dolfijnen tegen. Die met het boegwater mee zwemmen. Schitterend filmpje van gemaakt.

In het begin van de middag komen we aan bij de eco lodge. Helemaal geweldig. Super uitzicht en op 6 uur lopen van de buurman. En we hoeven niet te kiezen voor het eten. Als je wat te drinken wil kan je het zo pakken, als je het maar opschrijft. Heerlijke avond. Met een schitterend uitzicht over de baai.

De volgende dag een lange wandeling gemaakt naar het einde toe waar de vuurtoren staat. In sommige gebieden veel wind en andere weer niet. Super om over de kam van de bergen te lopen. En wederom fantastisch weer. Perfect.

Helaas zit de sounds er weer op en we trekken verder naar beneden richting foz glacier waar de helihike op ons staat te wachten. Zin in.