joeps travel.reismee.nl

Santa Cruz 2

Na een prima nachtrust en het ontbijt genuttigd hebben pakken we rond 10 een taxi richting Guembe.
Santa Cruz is wel één van de grootste steden van Bolivia, maar wel met de minste toeristische atracties in de omgeving. Natuurlijk zijn er mooie NP, parken of zelf meters hoge zandduinen.
Maar als we vroegen of je daar kon wandelen bij de Zandduinen werden we voor gek verklaard. En in de wetenschap dat het toch niet de duinen zijn als in Namibie, besluiten we dit maar te skippen. En zijn nog wat andere dingen in de omgeving. 1 daarvan is Guembe en elke Boliviaan is er helemaal lirisch van. Wij konden het ons nog niet zo voorstellen, maar doordat de groep in de vroege ochtend aankomt en weer dus een gebroken nacht voor de deur staat, hebben we de insteek dat het een rustige dag moet worden. Ook niet helemaal niks,.maar ook niet tientallen kilometers af lopen.
We gaan maar eens kijken met onze eigen ogen waarom die Bolivianen nu zo lirisch hierover zijn. De rit er naar toe is al prachtig. Dwars door het centrum en dat al bekijks genoeg. Uiteindelijk steken we de rivier over van de Rio Piray, die nu zo goed als droog staat in de herfst. Ahum wordt vandaag 35 graden. Na de oversteek kom je direct in de luxere buurt. Met mooie huisen achter hoge muren.
Het is erg rustig bij het park. Ticket kost ongeveer 17 euro. Nadat we het park binnen zijn besluiten we eerst alle wandelingen te doen en daarna te gaan relaxen bij de diverse zwembaden. Ze hebben apen, landschildpadden en verschillende soorten papegaaien, toekans, pauwen en andere soorten vogels. De vogel kooi is leuk opgezet. Je kan hier namelijk ook op hoogte lopen op het niveau van de boomtoppen. Leuk gezicht en de papegaaien blijven mooie vogels met die kleuren. Daarna lopen we naar de vlindertuin. Niet heel veek vlinders maar zaten wel mooie exemplaren bij. Oa de morpho vlinder. Dat is die grote vlinder met die helblauw overlopende kleur vleugels.
Op weg naar de een andere tuin zaten kwamen we er een stuk of vijf tegen. Elke keer maar proberen om op het juiste moment af te drukken. Blijft lastig vlinders.
Op naar de botanische tuin, daar was de route lastig te vinden en kwamen in een omheide zone terecht ook met allemaal dieren. Bleek de guarantene afdeling te zijn. Snel maar er weer uitgelopen.
Door de ochideeën tuin (is niet het jaargetijde) door naar het zwembad. Helemaal bezweet snel omkleden voor een plons. En als het zo warm is dan is het even door komen. Eenmaal door dan was het lekker water. Half onder een palmboom beetje mensen kijken en de reis een beetje verder voorbereiden. Een hele relaxe middag. Rond 4 uur zijn we weer richting stad gegaan. Guembe viel niet tegen maar het is ook geen must see. Ik snap wel dat de Bolivianen dit mooi vinden. Het is één van de weinige plekken waar je verkoeling kan zoeken en voor hun is het een echt uitje. Wat de entree prijs is voor hun behoorlijk hoog.
Met uitzicht op het plein met alle bedrijvigheid een hapje gegeten en daarna richting hotel gewandeld. Morgen gaat echt de reis beginnen.

Bérénice

Toen ik begon te lezen dacht ik al direkt oei das niet mijn ding en zie dat je uiteindelijk ook met die mening
eindigd
Hopelijk valt de groep morgen mee