joeps travel.reismee.nl

Santa cruz Bolivia

Tijd voor een nieuwe reis. Met een nieuw continent voor mij, namelijk Zuid Amerika. De reis gaat van Bolivia over de (hoge vaktes en bergen van de Andes) naar Chili.

De eerste vlucht gaat naar Lima en na een overstap van 4,5 uur door naar Santa cruz Bolivia. Rond de klok van 3 ben ik bij het hotel voor de komende dagen. Gesloopt dat wel. Vlucht van 12 uur, dan hangen op Lima en dan nog een vlucht hakken de behoorlijk in. Spullen neer gezet en direct gaan slapen. Toch enigzins vroeg wakker. Rond 8 uur brand ik uit het bed door de zon. Er zijn maar twee andere gasten in het hotel dus het is heerlijk rustig. Rustig aan vandaag. Marion heeft eerst nog een bespreking met de lokale agent, en ga eerst zelf op stap. Santa Cruz is niet een toeristische stad. Wel 1 van de grootste steden van Bolivia. De kern is stedenbouwkundig opgebouwd uit vierkante blokken. Vier blokken naar rechts en vijf blokken naar boven en dan zit je harte centrum met de meest toeristische plek van de stad, Plaza 24 de Septiembre met de kathedraal Basíllica Menor de San Lorenzo. Eerst maar een pinnen, dat blijkt nog niet zo makkelijke opgave te zijn als gedacht. Wel voldoende pin automaten maar de pas wordt niet geaccepteerd. Met spaans is net voldoende omdit te begrijpen. Uit eindelijk vind ik een bank en heb ik de BOB in handen. Gelukkig. Bijna alles gaat hier nog contant en dat is keer wat anders dan bij ons thuis.
Het plein is leuk, en heeft wat gezelligs met de bankjes de mensen en de hoeveelheid duiven. Hierna is het even lopen naar een tentje voor de beste koffie van de stad. En inderdaad goede koffie. Na wat rond gelopen te hebben kom ik Marion weer tegen. Ze moet nog wat dingetjes regelen en ga met haar mee. Super leuk om te zien hoe het regelen van een telefoonkaarte gaat. Van het ene loket naar het andere loket. Zoveel handelingen door verschillende mensen.
Nadat dit geregeld is gaan we naar de lokale markt. De markt liep wel op z'n einde maar het blijft iets prachtig hebben. We slenteren door de stad en kopen bij een stalletje een colaatje om op een bankje mensen te kijken. Heerlijk zo half in het zonnetje en in de schaduw. Het loopt richting 4 uur en besluiten rustig het eet tenje op te zoeken, half uurtje lopen.
Prima lokaal gegeten. En rond 18.00 uur zijn we weer terug in het hotel. Een mooie dag geweest.
Nu op tijd gaan slapen om de nodigde uren slaap tekort weer aan te vullen.

Bérénice

Ik volg je op de voet ,ben benieuwd
Que disfrutes?

Dianne

Top dit wordt weer een mooie reis! Have fun

Karel

Heel veel plezier in Zuid Amerika. Ben heel benieuwd wat je ervan vindt.

flora

geniet weer van deze bijzondere, avontuurlijke reis wereldreiziger.

Niek en Femmy

Aha, je bent weer begonnen globetrotter! Dat wordt weer een bijzondere ervaring denken we. Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Veel plezier!