joeps travel.reismee.nl

Villa serrano

Villa Serrano

Het is een reisdag. Na het bezoek aan het schooltje stappen we de bus weer in richting Sucre met een overnachtingsstop in Villa Serrano.
Het is al slingerend met veel haarspelbochten al hobbelend naar boven. De dirt weg is niet in al te beste conditie. Veel verkeer komen we ook niet tegen. Maar de wijdse uitzichten maken veel goed. Prachtige landschappen trekken aan ons voorbij. Soms met hele droge vegatatie als cactussen en soms met half verdorde bomen. Het is hier heel droog. Grote walmen van stofwolken trekken achter de bus en bij wind worden die naar binnen geblazen. Ook het zien van condors maakt veel goed. We lunchen bij een brug aan de Rio Grande. Lekker in het zonnetje (het is weer open getrokken) en genietend van het uitzicht.
Zo af en toe zie je een boom prachtig in bloei. Roze paarse bloementjes steken vel af tegen de omgeving.
Rond een uur of 4 zijn we bij de overnachtingsplek. Na het stof afgespoeld te hebben is het rondom het plein zoeken naar een cafe. Die hebben we niet gevonden. We eten in 1 van de 2 tentjes die het dorp rijk is en het is op tijd naar bed. Het is een frisse nacht.
In de ochtend bezoeken we nog een klein museumpje waar de grootste charango ter wereld staat opgesteld.
Na het bezoek is het de bus in richting Sucre.

Bérénice

Wat gegoogled wat charango was en ben dus dank zij jou weer ietje wijzer ?