joeps travel.reismee.nl

Wadi-rum & Aqaba

Wadi-ram en Aqaba

Na de enkele foto stops, zie je langzaam het landschap veranderen. Met name zie je het aan de bergen. De kleur veranderd. Na de lunch stappen we overin de pickup om een tocht door de woestijn te maken. Bij de eerste stop, bij een nomade tent, krijgen we thee en uitleg over Lawrence of Arabië. Maar ook over het gebied waarom het zo'n bekend toeristische trekpleister is. In eerste instantie door de rots/bergbeklimmers en daarna ook vogelspotters.

Er zitten mooie rots partijen bij die door de tand destijds zijn gevormd. Hele schollen gesteente zijn naar beneden gestort en laten voor het oog een glad oppervlak achter. Ook zijn er natuurlijke "bruggetjes" ontstaan wat mooie plaatjes oplevert.

Na ongeveer drie uurtjes, stappen we over op de dromedaris (camel) en vervolgen we de tocht naar het kamp voor de nacht. Het is even de balans zoeken maar daarna zit je best comfortabel. Zeker in het begin als je ook probeert je foto toestel te pakken. Wat wel lukt, maar even duurt. Dat ging zo onhandig dat Natasja een lach bui er van kreeg.

Voor zonsondergang bereiken we het kamp. Snel spullen droppen en dan een klim naar boven maken om de zonsondergang te zien. Niet de mooiste, maar met de omgeving erbij is het geen doorsnee zonsondergang.

'S avonds met elkaar een gezellige avond van gemaakt.

Je merkt al snel 's ochtends dat de temperatuur klimt. Rond kwart voor negen rijden we weg voor de laatste stad. Aqaba. Dat vlak ligt aan Eilat Israël. Helaas kunnen we dat niet meepakken. We gaan de rode zee op. Om te snorkelen, zwemmen en te relaxen. Het is goed vertoeven op het water. Ook de onderwaterwereld ziet er mooi uit.

Morgen de laatste dag alweer.

Tot morgen.