joeps travel.reismee.nl

Ho Chi Minh city dag 2

Ho Chi Minh City dag 2 Gisteren toch al met al laat geworden, doordat we in de lobby hebben zitten slip-bo'en. Vandaag een. vrije dag om zelf in te delen. Er was wel een excursie naar een gedeelte van de Mekong delta met een drijvende markt, maar dat duurde een hele dag. Léon en ik wilde beide heel graag naar het oorlogs museum. Wel hebben nog geprobeerd om er naar toe te gaan, maar dan zou beide het hap snap worden, en dat is niet de bedoeling. Zet het wel op de lijst als we hier terug komen. Ik Heb het gevoel dat ik geproefd Heb aan Vietnam maar nog niet gezien. Morgen gaan we al naar de grens toe, vandaar deze voorzichtige conclusie. Klaar om door de grote stap te trekken. Al snel zijn de t- shirts nat. Het is een beetje heiig. Maar het zonnetje schijnt wel. Het oorlogs museum is erg indrukwekkend. Af en toe iets aan gedikt. Maar dat is zelfs van amerikanen afkomstig. De oude presidents kandidaat wordt aardig door de drek gehaald, wat hij uitgevreten heeft. Ook agent orange wordt sterk belicht. De gevolgen van het ontbladeren van de bomen. Na een koffie stop, in de middag uur is alles gesloten, zijn we naar de independent paleis geweest. Ook onder de grond waar vroeger het oude militaire communicatie centrum zat. En natuurlijk de helicopter op het dak en de tank die door het hek is gereden vast gelegd. Daarna een lange wandeling naar de Ben Thans Market. Even zoeken maar gevonden. Markt was iets ruimer van opzet maar minder mooi als we in de afgelopen dagen gezien hebben. Als laatste zijn we naar de 49ste verdieping van de Bitexco financial tower gegaan, om het uitzicht te bewonderen. Alle wind richtingen van de stad gezien. Lift die super snel gaat. Je voelt het alleen aan de oren. Super gebouw. Lange weg terug dwars door het verkeer. Heerlijk. Gewoon lopen. Heerlijk dat je je zo snel aanpast. Top. Morgen gaan we naar de tunnels en morgen avond zitten we al in cambodja. Laatste avond Vietnam. Maar morgen 06.00 uur wake up call. Groet.