joeps travel.reismee.nl

Ho Chi Minh city

Ho Chi Minh city Half zeven wake up call en half acht vertrek. Toch eerder opgestaan om laatste spulletjes in de tas te stoppen en even waker te worden. Waar had ik nu toch mijn scheermes gelaten....... Grmpf.... Tas maar weer uitpakken, ik ben niet van plan om een baard te kweken. Gelukkig snel gevonden en kon het hele festijn van tas inpakken op nieuw beginnen. We vliegen met vietnam air om 9 uur. Alles gaat vlot en al snel zijn we in Ho Chi Minh. Op het vliegveld komt de warmte ons al te gemoed. Even wennen aan de temperatuur. In de stad is het warm. Korte rondleiding door de stad en dan naar het hotel. Meest verbazend aan de stad is de hoeveelheid scooters, giga veel. Echt een verse stad in volledige omvang. Lachen om over te steken. Het is wel even wennen na de afgelopen weken om weer in echt drukte te zijn. Maar voelt goed aan. In de middag hebben we een fiets tocht door de stad. We mogen in het bakje plaats nemen en dan worden we rond gefietst langs alle hoogte punten van de stad. Grootste hoogte punt is eigenlijk wel het verkeer. Zo'n rondritje is wel handig, je kent de omgeving nu een klein beetje. Met een kaartje op zak móet het wel lukken vanavond. Nog eerst even naar de poppenshow geweest, over de historie van vietnam. Leuk om mee te maken, en best knap, hoe ze het deden. Verhaal was grotendeels te volgen, ook al versta je er geen woord van. Op naar het eten dwars door het verkeer. Groet