joeps travel.reismee.nl

luang prabang dag 2

Luang Prabang dag 2 Vanochtend kwart over 5 op. We gaan vroeg weg om de monniken te eten te geven. 250 monniken zullen langs heen lopen. Bij de straat aan gekomen worden we overvallen door vrouwen die ons eten willen verkopen. Even later heeft iedereen een mandje met bananen of snoep of een mandje met stickie rijst. Dan begint het wachten......... Wat later hoorde we een soort tromp dat de monniken er aan kwamen. Eerst een groep van ongeveer 20 man. Verschillend in leeftijd. Als ze bij je zijn dan gaat de deksel open en dan kan je er wat instoppen. Een gedeelte geven zij weer aan de armen. Een apart spektakel. Daarna met de gemotoriseerde toek toek na de ochtend markt. Bizar wat je daar ziet. Mooi om te zien. Veel levende dieren. En veel verschillende onbekende groenten. Uiteindelijk rond de klok van acht ontbijt. Eigen met bacquets, warm bereid. Dat is even beter als toast. Daarnaast een beetje stickie rijst uit bamboe. Apart maar lekker. De koffie had het niveau van tibet. Na het ontbijt opweg naar de watervallen. Mooie omgeving waar je ook kan zwemmen. Ik Heb gekozen om een trekking te maken naar de bovenkant van de waterval. Na eerst de verkeerde afslag genomen te hebben, zijn we goed uitgekomen. De watervalmeertje moesten we oversteken, dus schoenen, sokken en broekspijpen oprollen. En dan voorzichtig lopen. Zal straks ongetwijfeld grappig om te zien zijn op de video van léon. In de ene hand de schoenen, rugzak om en in de andere hand het fototoestel en dan nog fotos maken. Gelukkig droog de overkant gehaald. Daarna afgehaald voor de lunch. Nodel kip soep, met groente aanvullen naar eigen smaak. Met natuurlijk stokjes. Smaakte prima. In de middag zijn leon en nog een andere naar het olifantenpark gegaan. We waren er tegen het einde van de middag. Op de olifant op een zitje door het bos heen. Maar de olifant had er niet meer zo'n zin in. De toer was iets eerder afgelopen dan gepland. Even nog door het park daar gelopen om daarna wat te drinken. Wat aziaten niet kunnen hebben is alcohol. Dat was wel duidelijk. Gezamelijk met de gids en de restaurant eigenaresse zitten drinken. Hun aangeschoten, wij nergens last van. Verschil móet er wezen. Het voordeel is wel dat zij het voor haar rekening nam. Nu zijn we opweg, tijdens het tikken, naar ons hotel. Mooie dag geweest met mooi weer. Wat wil een mens nog meer.

Jo

Ik hoef volgens mij maar 1 ding te zeggen en dat is: JALOERS!!!!!