joeps travel.reismee.nl

Cederbergen

Na het ontbijt en als alle tassen zijn ingeladen is het tijd om te vertrekken. Het is ongeveer 4 uurtjes rijden naar Cederbergen. Al snel rijden we buiten de stadsgrenzen en komen we grote fabrieksterreinen tegen met er aan vast geplakt of in de nabijheid de eerste townships. Een zee van golf platen daken en wanden.
Het land veranderd enigzins. Hier zijn nog steeds de uitlopers van de gebergte. Soms heb je wijds uitzicht over het gebied. Met her en der wat landerijen en het overige is een dor landschap met lage struikjes in verschillende formaten en her en der een boom. Aan het begin van de middag arriveren we op onze locatie.we hebben een aantal "huisjes". En onze meereizende kok gaat voor ons koken. Tafels en stoelen uitladen en deze worden neergezet rond en onder een grote boom. Het is inmiddels al behoorlijk warm geworden met een graadje van rond de 34 graden. Het is echt brandend zonnetje. Tijd om de schaduw op te zoeken.
Na de lunch zijn we vrij. Iedereen zoekt de schaduw op en doet zijn dingetje. In de na middag is het borreltijd.
En dan is het wachtenop onze chef wat die gekookt heeft. Spaghettie dit keer.
Ook het ontbijt wordt door de chef gemaakt.
We doen een rustige wandeling en bekijken de rotstekeningen die lang geleden geleden zijn gemaakt door de bosjesmannen, de huidige San, rond 500 v. Chr. In de middag is het weer relaxen en klaar maken voor morgen.