joeps travel.reismee.nl

Kaapstad

Nu dat het weer kouder wordt in Nederland en de feestdagen weer voor de deur staan, wordt het weer tijd om de warmte op te zoeken. Na veel in Azië geweest te zijn, ook mooi, is het weer eens tijd om naar Afrika te gaan. Na Uganda en Madagascar is de keuze gevallen op Zuidelijk Afrika. Met de start in Kaapstad en dan naar boven richting Namibië met als eindpunt Victoria falls.

Met KLM vlieg ik richting Kaapstad. Met vertrektijd 10.15 is het toch nog vroeg op. Gelukkig gaat alles vlotjes op Schiphol en heb ruim de tijd om te ontbijten en te relaxen. Het boorden gaat ook vlotjes al duurt het even voordat de 777-200er mag taxien, voor de vlucht van rond de 11 uur. Service aan boord is goed en relax. (Voor Niek en Fem, Marie Louise was op de vlucht). Om 22.28 uur, lokale tijd, landen we in Kaapstad. Het lukt mij net om de groep van een ander vliegtuig voor te blijven om zo vlot door de doaune te gaan. Dan is het opzoek naar de man met het bordje.
Deze meneer stond helemaal aan het einde van de rij. Hij vertelde mij dat ik niet in mijn oorspronkelijke hotel zou slapen maar in een andere. Het is even schakelen op dat moment. Aangezien je toch duf en moe bent na zo'n lange vlucht. Ik besluit het maar zo te laten en ik zie wel waar ik beland. Als ik gearriveerd ben is de omgeving uitgestorven en lastig te orienteren waar ik precies zit. Gelukkig is er wifi (zwak) en kom ik er achter dat ik midden in het centrum zit, in het zaken district. Morgen met daglicht maar eens precies kijken.

Na een redelijke nachtrust, besluit ik mijn eigen programma om te gooien omdat ik morgen weer moet verkassen. Ik besluit naar het Waterfront te lopen om zo ook een beetje de stad te verkennen. Nog steeds is het uitgestorven. Via wat kleine omwegen kom ik bij het waterfront. Grote shopping walhalla met wat toeristische trekpleisters. Via de oude graan silo's, die omgebouwd zijn tot een hotel en een modern art museum. Erg mooi gedaan. Zo zie je maar weer dat van oude gebouwen ook nieuwe bestemmingen kunnen worden gemaakt i.p.v. te slopen. Modern art is niet zo mijn ding en loop toch maar door. Via wat om zwervingen, (het is de dag van gebouwen aan de achterkant te zien ipv andersom, was instaat om elke keer de verkeerde straat te pakken) ga ik eerst naar de two oceans aquarium. Niet al te groot, maar ook niet al te klein. Leuk opgezet en ook interactief.
Hierna na de Springbok Experience Rugby museum. Een walhalle als je rugby fan bent. Ook als je van sport houdt is het een aanrader. Heel interactief opgezet. Het verteld de geschiedenis van de Springbokken. Ook de apartheid komt aan bod en natuurlijk alle hoogte punten. Wie kent de bekende film nu niet hierover. Met dit in je achterhoofd spelen ze hier goed op in en zelfs nu dragen ze uit dat dit de verbindende factor is. Erg leuk. Had het niet verwacht. En je krijgt een gratis biertje bij een restaurant. Na wat heen en weer geloop had ik het gevonden.
Na de lunch langs de atlantische oceaan gelopen om daarna een middag biertje te nemen op het terras.
Hierna terug afgezakt naar het hotel.

Reacties

Reacties

flora

mooie reis, heb ik ook gemaakt. aanrader : ... helivlucht boven de vicfalls. veel plezier.

Karel

Hoi Joep. Wat leuk dat je deze reis doet. We hebben het er nog over gehad toen we elkaar zagen. Heel veel plezier. En het advies van Flora om de helivlucht te doen boven de vicfalls zou ik zeker opvolgen; is adembenemend.

Joep Witkamp

Dank je wel Karel en Flora, staat zeker op mijn lijstje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!