joeps travel.reismee.nl

Pingyao

Gisteren is het nog laat geworden.
Ik besluit mijn plan te wijzigen en niet meer naar de binnenstad te gaan.
Na het ontbijt, loop ik langs het kanaal richting het park. Een klein gelievelijk park waarbij de mensen de drukte van de stad ontvluchten. Hier wordt muziek gemaakt, gezamelijk gedanst, gepraat etc.
Ik vervolg mijn weg richting het staatspark. Deze ligt ook in de buurt. Ik word vriendelijk gewezen waar ik een kaartje kan kopen. Een relatief hoge entree prijs van 40 yuan. Maar dat bleek uiteindelijk de moeite waard te zijn. Bij de entree zijn een aantal ouderen bezig met water en een lange kwast tekens op de grond aan te brengen. Links en rechts van hun hange grote rood met goudkleurige lampions. Het perfecte chinese plaatje.
In het park staan verschillende huisjes waar in de oude tijd, dames van het hof hebben gewoont. Tegenwoordig zijn verschillende huisjes ingericht in de oude tijd, inclusief poppen met kleding uit die tijd aan. Maar ook oude vazen, tafels, wandversieringen etc. Het park is mooi aangelegd en met de verschillende huisjes die je kan bezoeken is het een mooi geheel, en zeker de moeite waard om te bezoeken als je in de buurt bent.
In het begin van de middag vertrekken we richting het treinstattion om daar de hoge snelheidstrein te pakken richting Pingyao.
Het is erg druk op het station. De wachtruimte zit helemaal vol. Voor een paar yuan kunnen we zitten in een andere wachtruimte en kunnen we ook eerder in de trein stappen, en dat is wel handig met de hoeveelheid bagage.
Na een tijdje gewacht hebben mochten we aan boord. Net nadat de stoelen gedraaid waren. Zo hadden we voldoende plek. Een andere reisgroep volgde even later gelijk met de andere passagiers. En dat gaf wat problemen.
De trein haalden op zijn max 247 km/h. Het landschap schiet aan je voorbij. En het is heel comfortabel reizen. Zonder schudde of kedeng kedeng.

In de avond kwamen we aan op een niet al te groot station van Pingyao. Nu nog een stuk met de bus naar de oude binnenstad.
Bij de oude binnenstad stappen we over op electrische wagentjes.
Het hotel is niet al te groot. Maar heeft iets liefs. En ziet er mooi uit, als in de oude tijd. Evenals het bed. Als kussen heb je een zak met pitten.
Spullen neergezet en eten. En dat was heerlijk. Hierna zijn we nog even het oude stadje ingelopen en nog ergens een afzakkertje gehaald.

Reacties

Reacties

Jolanda

Super leuk om te lezen. Ik ga over 3 weken naar Beijing. Nog tips en trucs?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!