joeps travel.reismee.nl

Beijing - 7 sept

Ik heb de late middag vlucht met de nieuwe dreamliner van KLM (kl0897). Vertrek is pas om half zes in de middag en heb alle tijd. Ik ben ruim optijd op Schiphol aangekomen. Rustig een beetje shoppen, lunchen en mensen kijken. Vakantie is echt begonnen. Heerlijk.
Door het onweer van gisteren zijn de vluchtschema's behoorlijk door elkaar gehusselt. Verschillende vertragingen is de KLM nog aan het inlopen. Doordit feit wordt het vliegtuig gewijzigd. En vlieg met de nieuwe dreamliner die geleverd is in maart 2018. Een heerlijk vliegtuig. Minder last van de oren maar ook minder geluid.

Begin van de ochtend komen we aan in Beijing. Eerst dien je zelf beide handen te scannen en met een papiertje die uit de automaat komt ga je naar de douane. Hierweer vingers scannen (één hand) even in de camera kijken en dan stempel in het paspoort. De koffer ligt al op de band en dan is het zoeken naar mijn pick up. Die is er nog niet. Raak even aan de praat met een andere Nederlander die ook te wachten staat op zijn chauffeur. Na een tweede ronde gelopen komt er iemand op mijn afgelopen met een A4-tje met potlood mijn naam geschreven. Dat is wel erg lastig te lezen van een afstand. Ik bevestig hem dat ik dat ben. Mompelt wat in het Chinees en neemt mijn koffer over. Na iets meer dan een uur rijden zijn we bij het hotel. Hij racht zijn auto op de stoep, waarbij hij zwaar ze bumper beschadigd en gebaard mij uit te stappen. Belt even en wijst mij de ingang. Hij is niet zeker of hij goed zit. Maar blijkt van wel, draaid zich om en weg is die. Voordat ik hem uberhaupt kan bedanken. De receptie spreekt ook geen Engels. Na wat wachten en zij druk tegen elkaar in het Chinees babbelen krijg ik mij sleutel. Na een douch genomen te hebben en andere kleren aan getrokken is het op naar de binnen stad.
Het is een eindje lopen naar de metro.
Al snel de ticket machine gevonden, door de security en de metro in.

Het is mooi weer met her en der een wolkje. The tempel of Heaven ligt er schitterend bij, zo in het zonnetje.
Ik loop rustig van het ene monument naar het andere. Sommige plaatsen is het druk en sommige plaatsen is het rustig. In de parken is het heerlijk rustig.
Na een paar uur besluit ik weer af te zakken. De vermoeidheid begint toe te slaan.
Na wat spullen gedropt te hebben in het hotel, besluit ik schuin aan de overkant wat te eten. Het is druk en niet zo'n groot restaurant. Tafel voor 1 hebben ze wel. Elk restaurant heeft wel een tafel waar de serveersters de menu kaarten neerleggen etc. Aan één zo'n tafel werd ik neergezet. Het duurde de serveerster te lang voordat ik gekozen heb. Maar ze spreken geen woord Engels en ik geen Chinees. Het werd drie soorten bereiding van Eend op Beijing wijze. En een groente schotel. Want ze vond dat ik ook groenten moest eten. Het was wel erg lekker. Met kleine dunne pannekoekjes en gestoomde broodjes.
Even later komt er een ober naar mij toe met plastic handschoentjes en deed me voor hoe ik het moest klaar maken. Je moest er een pakketje van maken. Haha.

Hierna is het snel slapen. Moe en voldaan van de eerste dag in China.

Reacties

Reacties

flora

een hele goeie tijd daar ... en sterkte met je chinees hahaha ! Was de eend wel lekker ??

Dianne

Dit wordt weer een mooi reisje Joep, super geniet ervan!

Karel

Hoi Joep. Weer lekker op pad. Naar de Chinees, maar dan even anders!! Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!