joeps travel.reismee.nl

Medan - Bohorok

Het is 4 uur in de ochtend als ik op sta in KL. Het is een klein uurtje rijden met de taxi naar de luchthaven. Het is nog rustig op de weg om de stad uit te komen. Op het vliegveld is het druk. Het duurt even voordat ik aan de beurt ben om in te checken. Na een vlucht van een uur land ik in Medan Indonesië.
De formaliteiten stellen niet zo heel veel voor en sta vrij snel buiten. Het regend en is het os zelfs frisser als in KL. Met een snelheidsduivel als taxi chauffeur kost het toch nog ruim een uur voordat ik arriveer bij het hotel. Bij het hotel sprint de taxi chauffeur eruit, pakt mij tas en gaat naar binnen. Ik stap uit en wacht rustig af wat er gaat gebeuren. Even later komt hij terug met iemand. De chauffeur kon geen Engels en wordt excuses gemaakt dat hij geen Engels kon. Via via bedank ik hem, no worry's, reken af en zoef weg is hij.
Na wat incheck problemen bij de receptie ben ik op mijn kamer. Rustig een douche gepakt om gekleed en een ommetje gemaakt in de omgeving. Gelukkig is het even droog.
Aan de eind van de middag zetel ik me bij de receptie in afwachting van de rest van de groep. Raak in gesprek met een Indonesische zakenman en verschillende onderwerpen komen aan bod. Een leuk gesprek.
Intussen vraagt iemand of ik ook met Shoestring reis, ze is op eigen gelegenheid gekomen en samen wachten we op de rest van de groep. Met wat vertraging arriveert de rest van de groep. We eten gezamelijk en krijgen te horen dat we uit kunnen slapen. Vertrek 09.00 uur.
Na de briefing en als de bagage is ingeladen vertrekken we richting de binnenstad. We worden langs diverse plekken in de stad Medan geleid. De Moskee, oude paleis, cafe tip-top (uit het koloniale verleden) voordat we de stad uitrijden richting de bergen en jungle. De wegen zijn druk, vol met scooters, kleine vrachtwagens, oude busjes vol gestopt met mensen dat in combinatie met niet al te besten wegen is het hobelen geblazen. Aan het einde van de middag bereiken we de plaats van bestemming. We drinken wat en nemen plaats aan een riviertje met uitzicht op de jungle. Na een tijdje barst er een grote regenbui los. Maar goed dat we niet in de jungle zitten en wat nu valt valt morgen niet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!