joeps travel.reismee.nl

Tempel of Heaven

Beijing - dag 1

Een keertje niet voor dag en dauw opstaan om de vlucht te halen. Maar een schappelijke vertrektijd van 17:40 uur. Al is dat eigenlijk ook niet alles. Wachten thuis is het niet, je wilt het liefst zo snel mogelijk naar de andere kant van de wereld. Dus maar wat treinen eerder om ruim van te voren op schiphol aan te komen. Rustig tas afgeven en daarna relax.

Prima vlucht met KLM. Goede verzorging aan boord. Helaas kan ik de slaap niet pakken en blijft het bij een beetje dommelen en af en toe wat weg zakken.

Op het vliegveld van Beijing ging alles soepel. Zelfs de tassen kwamen zeer rap. Daar kan schiphol nog wat van leren.

Rond half elf zijn we in het hotel. Even leek het erop dat we niet in het systeem bekend zijn, maar het komt goed. Prima kamer met een goede douche. Na we ons op gefrist hebben is het helaas gaan regenen. Naast het hotel zit een niet al te grote markt. Grote uien van het formaat van een cantaloup meloen. Perzikken zo groot als twee vuisten. Mooi om dit te zien. Als de grote bui is afgenomen gaan we op pad om de buurt te verkennen. Richting de tempel of heaven. Een mooi park en een schitterende tempel. Groots met mooie geschilderde versieringen. Het mooiste van het park vond ik toch een ander plekje niet vergelijkbaar met de tempel of heaven zelf. Overslaan is geen optie. Het is de double ...... Gelegen aan de rand van het park. Niet in de toeristische kant. In de galerij zijn prachtige tekeningen en alles bij elkaar geeft het een hele relaxe sfeer. Mede doordat de locals hier een spelletje spelen of een dansje doen.

Het is zeker de moeite waard om hier naar toe te lopen. Op de borden staat het in het park wel aangegeven. In de reisgidsen niet.

We zakken weer af naar het hotel om in de buurt van het hotel te eten. Maar goed ook, langzaam aan wordt het steeds moeilijker om wakker te blijven.

flora

heb je mee gedanst :-)

Karel

Hoi Joep!
Aan het begin van weer een mooi avontuur. Ben heel benieuwd naar je belevenissen van komende weken. Heel veel plezier gewenst.
Neem aan dat je "Chinees" hebt gegeten.............