joeps travel.reismee.nl

Entebbe

Entebbe,

Opnieuw een bijzonder afscheid in Lake Mburo waarbij we door de hele staf werden uitgezwaaid. Lake Mburo is prachtig park waar veel is te zien. Helaas voor mij, was dit wel de laatste plek om de luipaard te kunnen zien.

Onderweg stoppen we nog even bij de evenaar om te shoppen en te lunchen om betijds in Entebbe aan te komen. Toen ik hier 17 dagen geleden heb ik alles zo'n beetje in het donker gezien, het geeft het gevoel of je weer in een nieuwe plaats tercht bent gekomen.

Na ingecheckt te hebben, nemen we afscheid van Norbert onze chauffeur en gids. een zeer goede chauffeur en gids. En mag mij gelukkig prijzen dat ik hem getroffen heb. En dan is het evne zit back en relax. Rustig even aan klooien, internetten
(toch wel een beetje gemist - niet het nieuws).

Omdat het niet gelukt is om de Shoebill [shoenbekooievaar]( prehistorisch uitziende vogel, waarvan er nog maar, geloof ik, 500 van zijn). gaan we proberen om in de moerassen van Entebbe deze nog te spotten. Dat betekend alleen weer in alle vroegte opstaan.

In alle vroegte worden we opgehaald door een taxi om ons naar de veerpont te brengen. De veerpont is al maanden buiten gebruik (broken). Aan de oever is het een weerwar van mensen en bootjes die spullen voor de markt komen brengen en mensen afzet. De gids leid ons behendig er door heen, en even later varen we op het meer. We varen langs het vliegveld om zo door te steken naar de andere kant van het meer, om daar over te stappen in een ander bootje.

Met dit bootje trekken we het moeras gebied in. Langs verschillende grote plukken papyres velden. En even later zien we de schoenbekooievaar. Als een stand beeld blijft hij staan. Vele foto's worden genomen. Maar dan is er actie. In een split seconde schiet de kop het water in en vangt hij een vis. Massel massel massel. En jij daarna gaat hij of zij aan de wanden, om langzaam aan een beetje uit het hoge gras te komen.

We dolen nog wat door het moeras en gaan dan weer terug naar de stad.

In de middag nog even naar de markt gegaan. Een lokale markt blijft fascinerend om te zien.

Nog een drankje bij het hotel en dan is het zover om de tas om te keren en deze opnieuw in te pakken. Na het diner worden we afgezet op de luchthaven. En begint de vliegreis terug naar Nederland.

Uganda is een fantastisch land en heeft zeker een plekje gekregen in mijn hart. Ik hou van de game drive's, de natuurschoon, en alles er om heen. Voor mij een nieuw continent om te ontdekken, waarbij ik zeker nog een keer terug zal keren naar Uganda om de Berg gorilla's te zien. Prijzig is het bezoek aan de gorilla's wel, maar het is elke dollar waard.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!