joeps travel.reismee.nl

Lake Mburo National Park

Lake Mburo N.P., de laatste dagen.....

Oké, oké, ik ben inmiddels terug in Nederland. Maar het lukt me de laatste vakanties niet meer om een verslag uit te werken. Maar nu ik dit tik, ben ik weer even terug in Uganda.

We hoeven niet een keer voor dag en dauw ons bedje uit. En kunnen een beetje uitslapen. Het afscheid in Kisoro, Traveler's rest Hotel is aller hartelijkst. Maar dan is het voor ons ook de tijd aangebroken om af te zaken naar Entebbe. Normaal gesproken is het met de reizen die ik doe, dat je na het hoogte punt van het land vrijwel direct naar de vertrekplaats gaat om terug te reizen naar Nederland.

Maar nu hebben we nog een afsluiter. Lake Mburo N.P. Een kers op de slagroom taart van deze reis. Dit is het enige park in Uganda vaar zebra's en impala's voorkomen.

We reizen een groot gedeelte dezelfde weg terug. Heerlijk om een beetje onderuit gezakt te zitten in de stoel om naar het landschap te kijken die aan je voorbij trekt. In het begin van de draaien we de asfaltweg en pakken we de oh zo bekende zandpad. Uiteindeijk komen we aan bij een dorpje vlak bij het National Park. Hier draaien we de berg op. Ons hotel (Mburo Eagles Nest), ligt boven op een berg. Het uitzicht is prachtig. Je kijkt wijds uit over het N.P.. Ook zo vanuit je Safari tent die op de zoom van de hellingen zijn gesitueerd.

Aan het einde van de middag stappen we weer in de auto om een zonondergang game drive te maken. Al bij de poort zien we de eerste zebra's. En je stuikeld hier echt over de verschillende dieren. Wat een een natuurpracht.

We rijden verder.... en gaan dieper het park in. Uiteindelijk komen we bij een plek aan waar we een grote groep Common Eland antilope zien. Dit is de grootste antilope van de wereld. Met een hoogte van 1,8 meter. Een mooie afsluiting van de dag.

Rustig hobbelen we terug met een steeds verder gaande zonondergang. Stel je voor dat de lome warme lucht, vol met geuren van dieren, bloemen en grassen, in combinatie met de laaste warme zonnestralen van de zon, die een enorme warme oranje bol vormt aan de horizon, met het geluid van honderden verschillende vogels, op al je zintuigen inwerkt... kippevel.Dat is toch genieten mensen.

In de vroege ochtend gaan we weer oppad voor de ochtend game drive, om daarna laat te gaan ontbijten. We spotten nog een bush duiker.Familie van d bush bok, die veel al in bosje staat. En met zijn hoofd in destruiken gaat als je er aan komt.Heerlijke relaxe dag. In de middag gaan we Lake Mburo op in een bootje. De lake zelf is redelijk goed voorzien van vis. Op te maken aan de hoeveelheid vis arende die hier zitten. En natuurlijk niet te vergeten de nijlpaarden. Van vlak bij zien we de giant king fisher. De grootste van de king fishers. Maar ook hoe een visarend op vijf meter van onze boot een behoorlijke vis uit het water pakt. Tja, daar zit je dan met je zoom lens, haha.

Dan begint voor ons ook het einde te naderen. Morgen terug naar Entebbe waar we nog (gelukkig) een dag hebben om 's avonds naar huis te vliegen.