joeps travel.reismee.nl

Udawalawe national park

Udawalawe National park - 22 sept. We rijden vanuit de bergen richting de lage vlakte en meer richting de kust. Al snel val ik in een diepe slaap in de bus en zie weinig van de omgeving. Bij de eerste stop, uitkomend uit een prima gekoelde bus, komt de klap hard aan. De lome indringende warmte is terug. Wat een overgang. Ook de omgeving is totaal anders. Het heeft veel weg van de savane in Afrika, al ben ik daar nog niet geweest, zeggen mijn reisgenoten dit. We hebben nog een mooie koffiestop met mooi uitzicht over een vallei. We rijden door naar Udawalawe national park. Eerst zouden we naar Yala NP. Deze is door de overheid gesloten ivm de droogte. Gelukkig kunnen we in een ander park terecht die wellicht nog wel mooier is. Met omgebouwde pickups rijden we het park in. Veel hobbel de bobbel. Maar schitterende omgeving. Hoornvogels, pauwen, reigers, ibis, olifanten pikkers, ijsvogels, parkieten, arenden, soort van lepelaars, wilde katen, jakhalsen (niet gezien) en olifanten. Een mooie rit waarbij we hopen op een glimp van een luipaard die luierend op een boomtak ligt. Bomen hiervoor staan er. Maar helaas zoveel massel hebben we niet. De kans is al klein doordat er maar 6 zijn in het hele park zijn. Wel een olifanten met jonge. Minder in groepen als in het vorige park maar blijft schitterend. Zeker als zo'n grote dame op een meter afstand langs de jeep langs komt. Ook spotten we een mannelijke olifant met musk. Een indringende geur geeft dat af. En we zien nog een kleinere olifant met lange slachttanden. Deze komt in deze regio niet veel voor en kunnen dit mooi mee pakken. De omgeving is prachtig en zien veel verschillende dieren. Met een zakkende zon maakt het feestje compleet. In de avond belanden we in ons ene laatste hotel. Op naar de kust en het strand morgen.

Niek en Femmy

Hoi Joep,
Na onze terugkeer in NL lezen we je leuke verhalen. Je hebt het goed daar! Wij hebben het met je ouders bijzonder leuk gehad. Vertellen welwater wel meer over.
Heb het nog leuk!

Jo

Het is officieel Sri Lanka staat vanaf nu ook op mijn lijstje!!! Mooie verhalen en foto's weer

Liefs Jo