joeps travel.reismee.nl

Sri Lanka dag 1-2

Sri Lanka. Dag 1-2 1 sept Sri lanka staat al wat jaren op mijn lijstje. En toen ik Evelien (Reisleidster Nieuw Zeeland) was de keuze snel gemaakt toen ze vertelde dat ze deze reis ging doen. Op naar de thee, kaneel, nederlandse invloeden vanuit de VOC tijd. Maar ook terug naar het boeddhisme. Immers hier ligt de hoektand van boeddha. Een historische plek voor de geschiedenis. Vanuit Amsterdam met de a380 vertrokken richting Dubai om net naar twaalven NL tijd te landen om daarna met een boeing 777-300 rond half acht lokale tijd te landen in Colombo. De gebruikelijke stempels halen, pinnen en kennis maken met de groep. We rijden net tot buiten de stad van Negombo om daar in een resort te gaan slapen. Ongeveer 15 km van het vliegveld. Een hele dag voor ons. Wakker blijven. Maar je bent moe en brak. Snel een douche genomen korte broek aan en tshirt. Hier heerst de lome warmte en als het zonnetje schijnt tussen de wolken loopt de temperatuur snel op. Al snel beginnen de eerste druppeltjes en later straaltjes te vormen. Even wennen weer aan de temperatuur. Evelien zou Evelien niet zijn als ze niet bedacht had hoe wij de dag door kunnen komen. Na een korte busrit mogen we eruit en maken een wandeling langs het strand. Heerlijk, grote golven, sterke stroming, en een heerlijk windje. Erg aangenaam en relax na de reis. En we snuiven de eerste culturen op van het land. Een mix van Azië maar heeft veel weg van Myanmar. Heerlijk. Na de lunch gaat ieders zijn eigen weg. Het meerendeel gaat terug naar het hotel om in het zwembad te duiken. Die van zeer aangename temperatuur is. Borreltje er bij en wat nader kennis maken met elkaar.vanavond de echte introductie, maar ook hier het stenceltje van Evelien. Super. Alleen morgen ochtend om 7:15 vertrek. Oef. Maar denk dat het de moeite waard is. We gaan naar de vismarkt. Ben benieuwd!

gina van wees

Ik zie en lees dat je er weer zin in heb Joep, nou geniet ervan