joeps travel.reismee.nl

Fiordland - kerst !!!!

Fiordland - Xmass day

Om 08:15 is het alle tassen verzamelen om te vertrekken naar Fiordland.

Onderweg proberen we nog een kop koffie te scoren, maat het is uitgestorven. Alles is dicht. Pas aan de rand van de stad Te Anau vinden we een omgebouwde caraven die koffie en crepes verkoopt. En wat blijkt dat het hun eerste dag is dat ze open zijn. Wij blij dat we ergens koffie te pakken hebben kunnen krijgen en zij blij.

In de middag hebben we een wandeling voor de boeg. Een gedeelte van de Keplertrack lang de Waiau rivier. De gehele Kepler track is 60 km en wij lopen de laatste 10 km. Het is één van de 9 great walks van Nieuw Zeeland. En een voor proefje voor de Milford Road.

De route is prachtig. Het pad gaat door het bos. Prachtig en sprookjes achtig. Het lijkt of je op kussens loopt en alles is begroeid met een dikke laag groen mos of korst mos. Elfjes achtig af en toe, als we even een sprankje zon zien. Zeker als het licht op de vele varens valt.

Met de bus terug naar het hotel. Had geen zin meer om naar het hotel te lopen. En dan klaar maken voor Eveliens kerst diner.

Gedoucht, geschoren, feest muts op, helemaal klaar voor. Maar eerst tijd voor een biertje met Paul en Edwin. Al snel kwam Rob dat er hulp nodig was in de keuken. Ja alles is dicht. Je geloofd het niet maar toch is het zo.

Al snel worden we aan het diverse snijwerk gezet en het schoonmaken van de diverse groenten. Met een biertje en wijntje erbij wordt het snel gezellig. We hebben nog geen flauw idee wat het kerst menu wordt, maar Evelien is naast een perfecte reisleidster ook nog een keukenprinses. Ga er maar aan staan voor achtien man te koken in een kleine backpakkers keuken.

We eten met zijn allen in het restaurant die door Evelien en Rob gezellig was aangekleed.
Al met al een bijzondere gezellige kerst. Jammer dat we met de groep niet met oud en nieuw bij elkaar zijn.

Maar niet getreurd. Morgen naar de Milford sounds. Eén van de mooiste gebieden van Nieuw Zeeland.