joeps travel.reismee.nl

Queenstown

Queenstown

De stad van het avontuur en de ultieme kick maar ook het spectaculaire uitzicht op de Remarkables. We overnachten in de Reavers lodge. Gelegen aan de rand van het centrum op een berghelling. Oef dat is niet zo handig voor s avonds maar ja daar zit niks anders op dan de steilen klim naar boven te maken.

Zoals gezegd is het de stad van avontuur en kick. Zo is hier ook bungee jumping uitgevonden, maar hiervoor heb ik niet gekozen. Met een aantal voor gekozen om te gaan hanggliding vanaf de Coronet peak.
Om negen uur is het vertrek naar de berg toe. En voor het eerst is het zwaar bewolkt en regend het licht deze vakantie. We hebben wel eens een buitje gehad maar nog niet zo'n troosteloze dag als nu gehad. De berg ligt ongeveer op een half uurtje van queenstown en daar kan het weer anders zijn. Hopen maar dat dat zo is en we van de berg afkunnen lopen om te zweven als een vogel.
In eerste instantie ziet her weer er niet goed uit. Er staat een behoorlijke wind afkomend van de top en het regend. Maar het zonnetje begint door te komen en je voelt dat de wind begint te draaien. Alles wordt uitgepakt en de delta vliegers worden in elkaar gezet. Wij worden voor zien van helm en bepakking. Helemaal klaar voor. Maar helaas trekt het weer dicht en begint het harder te regenen. Na een dikke uur komt de beslissing. Een no go helaas. Alles weer uit, inpakken maar en terug naar beneden. Een nieuw starttijd krijgen we op. Dan maar aan de gang voor de kerstboodschappen en een overheerlijke fernburger halen. Want als je in Queenstown bent moet je een fernburger gegeten hebben.

Met de kerst dagen in nieuw zeeland is alles voor 97% gesloten. Evelien, onze reisbegeleider heeft het zo geregeld dat we in het hotel kunnen bgg. En faciliteiten van het hotel mogen gebruiken. Evelien regelt de kerstboodschappen maar wij moeten zorgen voor een gezellige kerstuitdossing. Als snel vinden we al een soort winkeltje van alles. En ja hier ook alle soorten kerstmutsen. Deel 1 is geslaagd. Deel 2 zijn de versnaperingen tijdens de avond. Na wat drankwinkeltjes bezocht te hebben is deze missie van ook geslaagd.

Om twee uur horen we definitief dat het paraglinding niks meer wordt. Weer blijft slecht de komende uren.
Terug naar de stad om ergens een bakkie te doen. Om iets voor vijfen melden we ons bij de office van de
The word's most exiciting jet boat ride. Met een shot over jet (lichte boot met nossels) schreer je met 70 tot 80 km over een riviertje en dwars door de canyon. Om op de iets bredere stukken een 360 te doen. Een heerlijke kick. En het weer. Helemaal weer opgeklaard. Kan niet beter.

En voor kerstavond zetten we ons zelf bij een restaurant in de haven en sluiten de avond af in cowboys bar. Toppie.