joeps travel.reismee.nl

Whakapapa village

Whakapapa village

We verlaten Rotorua om aan het einde van de dag aan te komen Whakapapa village wat ligt in Tongariro National park.

Onderweg gaan we diverse geothermische activiteiten van het gebied bezoeken. Onder andere in Wai-O-Tapu. Een redelijk park met verschillende soorten vulkanische activiteiten. Daarna op weg naar Lady Knox Geyser. Een toeristische geyser.

De tweede stop licht bij Huka Falls bij de Waikato river. Kristaal helder blauw water. Hier maken we een wandeling door het gebied.

Onderweg komen we langs mount Doom, of de mount Ngauruhoe (2287 mtr) zoals die echt heet. morgen lopen we langs deze vulkaan. Whakapapa village is een heel klein dorpje, maar wel met een chateau. Jaren geleden als kuuroord opgezet. Wij zelf slapen in Skotel. Het hoogst gelegen hotel van NZ. Het hotel is een ski hotel in een schitterende omgeving. Heerlijk op het terras met een flesje wijn babbelen over alles en nog wat, in een korte broek en t-shirt. Super. Zekers in combinatie met het wijdse uitzicht.

Vandaag staat een lange wandeltocht op het programma. De Tongariro crossing. Deze loopt langs vulkanen en over vulkaankrachters. Waarvan anderhalf jaar geleden het laatst actief was. Wederom een super omgeving om hier te lopen.