joeps travel.reismee.nl

Andere kant van de Wereld - Auckland

Nieuw-zeeland - Auckland

Nu het weer slechter wordt in NL is het tijd om de zomer weer op te zoeken. En jawel dat doen we in Nieuw-zeeland.

Gelukkig is de voorspelde storm nog niet losgebroken en kom ik optijd aan op schiphol met de ns. Om half elf met Singapore airlines de eerste vlucht naar Singapore. De verzorging is prima aan boord. Geregeld lopen ze langs met wat te drinken. En het eten is prima. Gelukkig want met elf uur is het toch een hele zit. Maar helaas kan ik niet de slaap te pakken krijgen. Een beetje knikkebollen daar blijft het bij. In Singapore een overstap van 2,5 uur. Je voelt direct de warmte en de vochtigheid. Hier begint het al dag te worden. En op de tv schermen zien we dat Nelson Mandela overleden is.

Op naar de tweede vlucht. Een vluchtduur van negen uur. De vermoeidheid begint zijn tol te eisen en val gelukkig in slaap. We hebben veel wind in de rug en dat scheelt. Al snel zie je Australië onder je en dat het ook weer opnieuw donker wordt. We komen een halfuur eerder aan dan gepland. Op naar de bekende douane uit de serie border securitye.
Het valt allemaal mee. Niet specialer dan anders. En volgens de gids zijn we de snelste groep ooit die door de douane zijn gegaan.

Rond half twee s nachts komen we aan bij het hotel in Auckland. Vlak bij de sky tower die al in kerstkleuren is verlicht.
Je merkt dat je eigen biologische klok in de war is. Voor het gevoel is het dag. Maar het is nacht. Tijd om het bed in te gaan.

Op de normale werktijd word ik wakker. Maar gelukkig hoef ik er niet uit. En draai ik me nog een keer om.

Een paar straten van het hotel koffie gedronken en ruatig wakker worden in Auckland. Veel Engelse gebouwen nog. Voor de rest een mix van westers Amerikaans en Azië. Een hele relaxe stad, zo voelt het aan.
We lunchen met de hele groep in de havennom elkaar beter te leren kennen. Daarna is iedereen weer vrij om te gaan.

Met een aantal nemen we de ferry naar devonport, een eilandje voor de kust. Schitterende huizen, en inmiddels is het ook open getrokken en we maken kennis met de eerste zonnestralen. Met als gevolg rode koppies in de avond.

In Devonport langs het water gelopen en naar het fort welke gemaakt is in begin 18e eeuw maar nooit gebruikt. Vanaf hier mooi uitzicht op de stad.
En een terrasje pakken hoor hier ook bij.

Morgen gaan we weer op pad en trekken we naar boven toe.