joeps travel.reismee.nl

Onderweg naar Petra

11 juni 2013

Onderwerp naar Petra.

Ik had Meneer de Uil iets te letterlijk genomen. Met als gevolg dat ik te laat wakker werd. Foutje in het zetten van de wekker. Am & pm. Maar binnen 20 minuten sta ik gereed om te vertrekken. Netjes toch.....

Via de king's highway gaan we naar Petra toe. Met onderweg diverse stops.
De eerste stop is bij een grieks orthodoxe kerk in Madaba. Bekend van de mozaïeken tegelwerk. Het werk is een landkaart van de omgeving van Israël, Jordanië en Syrië. Oude kaart van Palestina dus met historisch plaatsen in verwerkt voor die tijd. Een deel van het mozaïek tegelwerk is verloren gegaan.

Daarna naar mount Nebo. Mount nebo, is de berg waar Mozes "het beloofde land zag". Het uitzicht is schitterend. Je ziet de dode zee en Israël liggen. En voor velen heeft deze plek een grote betekenis. In het dorp bezoek aan de mozaïek werkplaats. Dieve werk om het te maken, maar niet geheel mij smaak. Een terras tafel inclusief onderstel 600 jd of euro. Inclusief verzending. Snel gezien, en maar een bakje "turkse koffie" halen in een klein tentje. Goede koffie. Met een bijzondere smaak omdat het water vermoedelijk met gember is gekookt.
Terug in de bus onderweg hebben we diverse foto stops om van het jordaanse landschap te kunnen genieten.

Na de lunch neemt de gids mee Karak Casle. Dit kasteel stamt uit de oudheid. In de tijd van de kruisvaarders. We doorkruizen het kasteel via paadjes en gangentjes. Diverse kamers zien we waaronder de moskee van de koning. Maar ook dr gevangenis, cel, bakkerij, winkel. Enz.

We stoppen onderweg nog voor een aantal foto momentjes en drinken thee bij een camp ground (www.alnawatefcamp.com) bij een nadere zonsondergang.

We komen tegen half negen aan bij het hotel.

Morgen Petra!