joeps travel.reismee.nl

Heen en terug en Yangon 18-12-2012

Een soepele vlucht naar Kuala Lumpur. Het vliegtuig was niet vol en dus konden de beentjes lang uit. In de relax stand. Het is toch een vlucht van 12 uur waar je over Pakistan, India, Myanmar en Thailand vliegt.

Het was even de weg zoeken op het vliegveld. Erg ruim opgezet. En konden we ons op maken voor de 2,5 uur durende terug vlucht naar Myanmar. Vanuit de lucht veel bruin landschap wat netjes geordend is. Hier en daar een plek groen wat vermoedelijk komt van de palm plantages. Verder zie je goed de lange brede rivier met zijn verschillende bruine stromingen.

Yangon airport is vrij modern. Stempeltjes gaan snel en gemakkelijk. Het langste duurt eigenlijk het wachten op de tas. Het zal toch niet weer hé....... Maar gelukkig het duurt even en dan is de tas er. Het duurt even voordat iedereen verzameld is en iedereen gewisseld heeft. En dan de bus in. Buiten valt er een lome warmte over je heen. De trui kan uit en opgeborgen worden.

Na de briefing zijn we de stad ingelopen met een groepje. Verschillende geuren dringen je neus binnen. Heerlijk om weer in Azië te zijn. Heerlijk om de verkopers met alles en nog wat te zien te verkopen. Maakt niet uit wat ze verkopen het. Ook in Myanmar ontbreken de kleine eettentjes niet op straat. Op een baby stoel kan je aanschuiven en dan kiezen wat je wil hebben. Het blijft een mooi gezicht.

Naar de minder bekende stupa gelopen, markt en dan op naar de haven voor de zonsondergang in de rivier. Mooi plekje.

Vanavond gegeten bij een project van kans arme straat kinderen. Mooi spektakel maar wel goed eten. Ook is de leeftijd erg jong, zo'n 13 jaar, ze deden het goed en erg hun best.

Morgen staat de grote pagode op het programma. In de ochtend anders wordt het te heet onder de voetjes, want we betreden het blootvoets.

Maar wat vooral lekker is in je T-shirt weer buiten lopen 's avonds. Heerlijk.