joeps travel.reismee.nl

ambalavao

Ambalavao 24ste. In de ochtend bezoeken we een nationaal park onderweg. Hier zit een grote groep ringstaart maki's, zoals uit de film Madagascar. Eerst zitten ze op het land, maar al snel vluchten ze het bos in en wij er achteraan natuurlijk. We treffen ze weer bij de rots partijen waar ze uitgebreid in de zon gaan zitten. Schitterend. Gelukkig kunnen we het nu rustig aan doen en kunnen we de tijd nemen om er van te genieten. Het landschap is wederom veranderd. Het is behoorlijk dor en de temperatuur rond de 28 graden. Onderweg eten we bij een lokaal restaurant. Het oorspronkelijke restaurant is verplaatst maar waar heen is onbekend. Veel keus is er niet maar zins tijden hebben we binnen no time het eten op tafel staan. Rijst met zebu gehakt en een flintertje groente. Ook onderweg naar Isalo wisseld het landschap nog een aantal keer. Op een gegeven moment, na een klimmetje met de bus. Komen we aan op een plateau wat er veel weg heeft van Australische vlakte. Het golft meer. Hier liggen de graas velden van de zebu. Die we onderweg ook een aantal keer passeren.