andasibe

Dag 2 en 3 Als je tas niet mee is heeft heeft het als voordeel dat je ook geen tijd kwijt bent aan het ompakken van je tas. Kort om je kan wat langer blijven liggen en dat is wel weer lekker bij een korte nacht rust. Om zeven uur ontbijt. Bestaande uit een stukstokbroob met jam. Daarna de brieving en het wisselen van het geld. Je bent in 1 keer miljonair en je loopt met een pak geld van ongeveer 5 cm. Makkelijk om op te bergen. Op naar de eerste over nachting plek Andasibe. De landschappen wisselen elkaar af. Van heuveltjes naar bergjes. Rijst velden en open begroeing (kaal) naar regenwoud. Onderweg nog een boodschappen stop bij de jumbo supermarkt. En lopen we een stuk door het centrum van Tana naar de treinstation. Tana heeft een mix ban bouwstijlen, duits engels een beetje chinees en lokaal. We rijden via de national number 2. De by pass route. Van de hoofdstad naar de regenwoud. Onderweg, naast de picknick, benen strekke en plaspauze, een bezoek aan een privat parc. Hier is onze eerste kennis making met de bruine lemur en de zwart met witte indri. We konden ze mooi van dicht bij fotograveren. En ze hadden in het park verschillende soorten gekko's en kamelions. Super mooi om te zien. De kleuren die ze hebben zijn prachtig. Hele felle kleuren maar ook bruin of wit grijs. Daarna door na het hotel. Eten bestellen en ons gereed maken voor de nacht wandeling in de omgeving. Verschillende soorte kleine kikkertjes, kamelions, gekko, spinnen en een wollige nacht indri gezien. Nog een afsluitertje genomen en dan te bed. Zeven uur ontbijt. In de ochtend een vier uur durende track dwars door de regenwoud. Naast de gebruikelijke bruine indri ook de golden lemur gespot. Super om te zien. Daarnaast diverse andere dieren gezien, te veel om zo te beschrijven. Tijdens de track zijn we ook nog een boa tegen gekomen. Je verwacht de schubben te voelen, maar het voelt glad en koud aan. Het was nog een jonge boa van ongeveer een meter lang. Na de lunch in het hotel, s middags een bezoek aan een privat parc die lemuren en indri's opvangen die ingevangenschap hebben gezeten. De beestjes springen zo op je schouder. Hier was ook de bamboe lemur. Een klein soort die grijzig met bruin en grote ogen heeft en zo'n 15 cm groot is. Bij het park zat nog een krokodille farm. Maar dat had van mij niet gehoeven. De nijlkrokodil is niet inheems. Maar de omgeving was wel weer mooi. Hele grote eqauliptes bomen, maar ook olifants oren en naald bomen. Op de terugweg naar het hotel werden we afgezet in het dorpje. Prachtig om de mensen te zien. Iemand had en tros bananen gekocht, en begon met uitdelen. Overal kwamen de kinderen vandaan en het ging als een lopend vuurtje door het dorp. Bij het hotel waren de laatste twee reizigers er ook. De groep is nu compleet en mijn tas is met hun meegekomen. Met de meeste maar een borrel gepakt. Schone kleren.... Heerlijk.