joeps travel.reismee.nl

ankhor wat Siem Reap

Ankhor Wat Vandaag voor de herkansing van de zonopkomst gegaan. Gisteren was er veel bewolking en erg druk. Dus wederom vroeg op maar. Maar nu wat eerder. Om 4 uur wake up call. Daarna met de tuk tuk vertrokken. Rond 5 uur te plaatsen. We waren niet de eerste, maar het derde groepje. Met z'n vieren langs de waterkant neer geploft in het zand. En dan maar wachten......, langzaam aan werd het drukker, maar nu achterons. Het was niet geheel helder maar voldoende genoeg om mooie fotos te schieten. Nadat de zon was opgekomen, en de grootste meute was vertrokken om te ontbijten zijn we door gelopen naar de achterkant van Ankhor Wat tempel complex. Om daar in het ochtend licht nog wat fotos te nemen en het een en ander rustig te bekijken. Gisteren zijn we vrij rap er door heen gelopen. Vanaf de achterzijde van het complex hebben we een tuk tuk genomen naar Bayon tempelcomplex. Het is het complex met de gezichten. Wat eigenlijk naast het tempelcomplex wat op bakthapur lijkt, toch mijn favoriet is. Het was wonderbaarlijk rustig. Gisteren was erg druk hier met japanners en koreanen. Nu alleen wat europeanen. Eindelijk de tijd om dit prachtschoon op te nemen en mooie plaatjes zonder mensen erop te schieten. Hierna tijd voor ontbijt. Na het ontbijt nog de tempel bekeken die we gisteren over geslagen hebben en rond half 11 terug naar het hotel. Even internetten met koffie. Daar waren we wel aan toe. Onze gids vroeg ons mee te gaan naar de echt lokale markt, iets buiten de stad. Eindelijk geen mister want you to buy? Maar echt lokaal. Alles te verkrijgen, complete varkenskoppen of varkenssnuit en verschillende levende vissen. Naast een overvloed aan schoenen en kleding natuurlijk. Het is me nog steeds een raadsel hoe die mensen kunnen bestaan. Daarna opweg naar de vlinders tuin. Koffie break wederom. Redelijk goede koffie. Een frans potje, zodat we zelf de sterkte van de doses kunnen bepalen. Daarna meer naar de toeristische markt om daar nog even rond te struiken. Niet geslaagd hier voor de laatste souvenirs. Daarnaar eerst eten, daar was het wel tijd voor. Aangezien het de laatste dagen in azië zijn maar een rijst noedel soepje besteld. En dat dan met stokjes naar binnen geslurpt. Gisteravond hebben we nog de night market bezocht, helaas was dat nog compleet in ruste. Uit eindelijk toch nog geslaagd voor de laatste souvenirs. Om 18.00 uur hebben we gezamelijk een afscheids borrel. Even uitgebreid gedoucht en de tas opnieuw ingepakt. Intussen eigenlijk weer trek gekregen. Dus de palm whiskey lokaal gestookt was even voelbaar. Al móet ik wel zeggen dat hij bijzonder goed smaakte. Daarna naar een lokale tent om gezamelijk te eten en naar een lokale dans te kijken. De lokale dans is erg rustig. Op een gegeven moment ging de disco beneden van start. De bas was door de vloer voelbaar. Met het vaste stel dan maar naar beneden om te skip-bo potjes te spelen. Ach waarom zou dat niet kunnen in een plaatselijke discotheek. En het voordeel was twee cocktails halen 1 betalen. En dat spreekt ons dan ook aan. Al met al toch weer laat geworden. Morgen de reis naar bangkok voor daar de laatste avond en dan zit het er voor deze reis erop. Groet