joeps travel.reismee.nl

hoi an

Hoi An Gisteren besloten om de fietstoer te doen door de omgeving. Mooi zonnetje op de rijst velden, dat zou prachtige foto's moeten opleveren. Helaas. Regen. Het regende al bij het opstaan. Toch zijn we gaan fietsen. Broekspijpen er af, aangezien het mijn laatste broek was en de rest nog in de was zit. En natuurlijk de poncho aan. Dat is niet meer dan een verbeterde versie van een komo vuilniszak. Maar goed. Wij op de fiets, met een mandje voorop. Kan mooi het flesje water in, voor als de zon gaat schijnen. Eerst op weg naar de rand van de stad, waar de pottenbakkerij straat zit. Gezien hoe een potje gemaakt werd. Vrij rap dat wel. Natuurlijk mochten we het zelf ook proberen,maar de interesse was niet groot. Via een oud tempel door naar de verkoop punt van het toeristen centrum. Gekeken hoe ze lampioenen maken, zijde weven, borduurwerk, en houtsnijwerk. Het borduurwerk is werkelijk schitterend, maar om even in een half uurtje 600 dollar uit te geven, gaat me toch even te ver. Dus maar niet gedaan. Jammer dat je er geen foto's van mochten maken. Op naar de volgende punt, de rijstvelden. Helaas is de zon nog niet door gebroken wat dus saai grijze foto's opleverd. Jammer maar helaas. Na de koffie stop, eindelijk weer eens een goede bak koffie in dagen, door naar de groententuinen. Deze bezocht te hebben, snel naar de tailer voor de eerste pas sessie. Keurig om 1 uur waren we daar. Kennelijk hadden ze ons nog niet verwacht. We moesten een tijdje wachten. Uiteindelijk mochten we naar boven om te gaan passen. Shirts waren direct goed. Jasje zat niet helemaal goed en moest iets aangepast worden. Snel naar de binnen stad om de bezienswaardigheden te bekijken. En natuurlijk naar de markt. Mooie knusse markt. Wederom een genot om te zien, hoe de lokale eten en hoe het eten aan de mand wordt gebracht. Om 6 uur weer terug bij jimmy de tailer. Snel geholpen. Nog een kleine aanpassing benodigd aan de achterzijde. Léon zijn pak is nog niet terug. Als dat maar goed gaat. Eerst maar eten, en helaas is het weer gaan regenen. Nu wat duurder gegeten dan de afgelopen dagen. Voor ongeveer vier euro per persoon. Het is veel. Dat weet ik. Maar de dongs vliegen wel ongemerkt de portemonnee uit. Om 9 uur laatste pas sessie. Alles is er. Bij Léon en mij alles goed. Bij andere foutje in de knoop en een naadje verkeerd. Opsturen naar nederland maar. Tas zit vol en vind het zonden als het als een vot terug komt. Ben benieuwd over drie weken. Dan móet het er zijn. Laatste biertje en dan naar bed. Tas nog inpakken want de was is ook terug gekomen. Morgen weer vroeg op om met een binnenlandse vlucht naar Ho Chi Minh te vliegen. Trusten.