joeps travel.reismee.nl

hue naar hoi an

Hué naar Hoi An Vandaag konden we uitslapen. Geen wake up call. Maar móet wel voor half negen ontbijten. En negen uur vertrek. Toch maar op tijd opgestaan, aangezien het ritme van vroeg opstaan er in zit, rustig de tas inpakken. Blijft een ramp om het beetje ordelijk er in te krijgen. We rijden via de wolken pas naar Hoi An. Gestopt onderweg voor de eerste grote rijstvelden. De volgende grote stop is bij Lang Co, waar we een duik mogen nemen in de zuid chinese zee. In het begin is het nog fris. Wel beter weer, maar de zon is er nog niet helemaal. Eerst maar over het strand wandelen. We zijn de enige en een plaatselijk verkoper op het strand. Gekeken hoe de vis aan land werd gebracht. En dan toch maar snel omkleden, aangezien Léon heeft besloten dat we gaan zwemmen. De zon is nu goed doorgekomen zodat het aangenaam warm is. De zee is het begin een beetje fris, maar daarna is het lekker. Leuk om door en over de golven te springen. Snel weer terug omkleden want we blijven niet hier en gaan eten in Da Nang, naast een complete sight seeing tour door de stad in opbouw....... Want dit móet het nieuwe scheveningen worden. Mooi, maar dat zal nog even duren. Van het amerikaanse vliegveld is er nog maar weinig van te zien. Begrijpelijk, maar wel jammer. Je ziet her en der nog wat stellingen en hangcaars maar dat is het dan ook. Volgende stop was het marmergebergte. Dit was schitterend. Schitterende marmeren beelden. Mooie pergola's. Daarna naar de top gelopen, waar je schitterend uitzicht had over de omgeving. Door gegaan hierna naar Hoi An. Rond half 6 waren we bij het hotel. Netjes en verzorgd. Rondje stad gedaan. En uitleg gehad bij Jimmy, de tailer. Eerst maar gaan eten met de groep. Lekker bij een plaatselijk restaurant. Drie gangen plaatselijke menu genomen. Prima eten. Toch besloten om wat te laten maken. Geen pak maar een jasje en twee shirts. Daar aan gekomen laptop voor de neus en dan 33 pagina door worstelen. Pffff wat een keuze. Ben al blij dat ik geen pak wilde uitzoeken. Léon had 86 pagina door te worstelen. Uit eindelijk keuze gemaakt, tussen een mix van stijl. Hugo Boss 2012 collectie maar dan aangepast. Dan de stoffen. Lastig maar wel uiteindelijk gevonden. Het meest lastige was de binnen voering. Dit duurde het langst. Dan compleet staan en gemeten maar. Rond half 11 was het dan gebeurd. Trek in een biertje. Ben benieuwd morgen want dan hebben we de eerste pas sessie. Vlug voor sluitingtijd met zijn 5-en het stadje nog in om snel een biertje te halen.