joeps travel.reismee.nl

luang prabang dag 3 deel 2

Luang Prabang dag 3 deel 2 Ik was gebleven bij de fietstocht. Onderweg zijn we nog gestopt bij een stalletje waar we springrol hebben gegeten. Omhulsel is van rijstpannekoek, lijkt op filodeeg, dat wordt gestoomd. Daarna gaat er mengsel op, en als laatste toevoeging hete saus. Lunch hebben we ook bij een plaatselijke tent gedaan. Noedelsoep in beperkte keuze, en groente kan je naar eigen smaak toevoegen. In de middag (we hadden vrije middag), zijn léon en ik er op uit getrokken naar de poessie tempel. Je schrijft het niet zo, maar je spreekt het wel zo uit. De tempel ligt boven op een berg in de stad. 400 treden ongeveer naar boven. Boven een mooi uitzicht over de stad. Via de zijkant naar beneden, waar nog meer boedha beelden stonden. Boedha beeldjes op naam van de dag o.a.. nog wat lager kwamen we de monniken tegen. En dan is het de truc om ze ongezien op de foto te zetten. Of het goed gelukt is, is even afwachten. En boedha voet afdruk kan nu ook aan de collectie worden toegevoegd. Beneden zat een klooster met werkelijk een schitterende tempel. Bij de tempel was ook een monniken school. Wederom de het gevecht om ze op de foto te krijgen. Daarna snel naar het nationaal museum voor sluiting tijd. Toen we net de poort binnen waren ging een minuut later de poort dicht. Het grootte voordeel is wel dat we uiteindelijk met goud en glasmozaik bedekte tempel zonder mensen op de foto konden zetten. Maar daarna moesten ook wij eruit. Op de terug via de avond markt gelopen, waar je aan de kant van de weg kan eten. Vele kleur rijken gerechten en verschillende soorten vlees en vis. Tot nu toe nog geen rat op de barbeque gezien, maar dat zal deze reis nog wel komen. Ben benieuwd..... Via de markt zijn we daarna naar de mekhong rivier gelopen, om een mooi plekje te zoeken om foto's en film van de ondergaan zon te maken.