joeps travel.reismee.nl

mekhong rivier dag twee

Mekhong river dag twee. Kwart voor zeven wake up klop. Hotel heeft geen telefoon vandaar. Nu wel op tijd. Op het k Moment dat hij wil kloppen stap ik de deur uit. Het was fris vannacht. Wel grotendeels goed geslapen. Ondanks de drank van gisteravond. Opdat het de eerste keer echt eten was, kregen we laos whiskey met cola als herkomst drank. Even inkomen, maar smaakte wel. Daarna was de plaatselijke gerookte drank aan de beurt. Lao Lao. Water met alcohol. Puur ging, maar je voelde hem zakken door je slokdarm. Met cola valt alles te mixen dus de rest maar met cola gedronken. Wandelingetje terug en slapen maar. Ontbijt oploskoffie met toast en ei naar keuze. Hoe kan het ook anders. Langzaam begon de ochtend mist weg te trekken en wordt het een mooie dag. Al wordt het een dag van varen. In gesprek geweest met de gids over het verschil tussen de verschillende landen in de omgeving. En haar vragen over de crisis beantwoord, en dat is wel lastig in het engels. Maar er redelijk uitgekomen. Onderweg gestopt bij het dorpje bantone aan de rivier. 260 mensen lever daar. Het plaatselijke schooltje bezocht. Zij voor ons een liedje zingen en wij voor hun. Hoofd schouders, knie, en teen. Grappig. Dat wordt ongetwijfeld weer een apart filmpje. Lunch al varend aan boord. Kip op verschillende wijze bereid. Lekker. Bijzonder blijft het fruit. Vandaag soort appel gegeten kwa grootte van een grote ei. Smaakt een beetje naar granny smit, maar is het niet helemaal. Daarna hebben we langs de rivier de grotten bezocht. Waar allemaal boeda. Beeldje staan. Klein stukje verder gevaren en zijn nu in luangprabang aangekomen. Hotel is klein maar goed. Groet van hier