joeps travel.reismee.nl

mekhong rivier

Mekong rivier: Vroeg het bed uit. Half lauwe douche. Dat is even jammer. Maar wel als een blok geslapen. Snel naar het ontbijt. Ben eigenlijk al te laat, maar duurde even met het ompakken van de tas. Vanavond blijft de grote tas achter in de boot en gaan we alleen met kleine tas aan de wandel. Na het ontbijt. Even snel een toastje gepakt, aan gezien ik te laat was....... Volgende de instructie en snel daarop volgend naar de grens. Boot de rivier over en dan de grens met laos over. Stempels in het paspoort. En gereed om te gaan. Ik ben nu de gelukkige persoon van 800.000 kippen. Ha-ha. Met een busje iets verderop gebracht en daar de long boot op. Varen nu op de Mekong. Het weer is een waterig zonnetje. En toch een fris windje. Hebben fruit als snack en zoetige hapjes op basis van rijst. Fruit is zo goed als onbekend. Hele kleine mandarijntjes met blaadje er aan uit china en de banaan is bekend. Overige is onbekend. Verder over de Mekong rivier stroom afwaarts. Onderweg nog een dorpje bezocht. Snoepjes en potloden uitgedeeld. Grappig. Mooi om te zien hoe de leefwijze echt is. Alles gebeurd in 1 ruimte. Niet zoals wij gescheiden. Lunch was al varend aan boord. Vis uit de rivier, kleine visjes, groente schotel, aardappel met wortel in curry en iets van soort gehakt met kruiden. En natuurlijk rijst. Smaakte goed. Koffie is natuurlijk, hoe kan het ook anders...... Oplos koffie. Nu zijn we in pak bent. Net voor zons ondergang aangelegd. Eerst even de beentjes strekken en de hoofdstraat afgelopen. Dat is ook de enige straat. Compleet ingericht op toerisme. 1 café en de rest bijna allemaal de zelfde winkeltjes. Kamer is prima. Douche is warm. Maar magertjes.