joeps travel.reismee.nl

dag van reizen

Dag van reizen: Eindelijk is het dan zover. Net zoals vorig jaar, weer de 24ste weg om kerst en oud en nieuw te vieren in een ander werelddeel. Nu, ten opzichte van vorig jaar, de andere kant op. Eerst naar schiphol. Het is rustig op de weg dus ben er zo. Even zoeken naar de incheckbalie en dan is het zover. Direct ook de reservering naar bangkok. Tas gaat direct over. Hoef hem gelukkig niet op te halen. Als hapje kregen we roggel brood met hutte kase....... Het ging. In wenen het gevecht tegen het lange wachten. Vliegveld is niet groot. En binnen tien minuten loop je hem op en neer. Eerst maar koffie, dan starbucks koffie en daarna broodje. Rustig rustig. Tegen vijf uur toch maar naar het Internationale gebied van wenen gegaan. Bij mozart café plaats genomen en eigenlijk niet meer weg gegaan. Skip-bo gespeeld tegen Léon. Stand is nu 3-1 voor mij. We hebben ook een nieuwe term ingebracht: het Bas effect. Is meerdere kaarten achter elkaar weg spelen. We hadden het graag willen twitteren, maar helaas geen wi-fi. Aan boord van de boeing 777 eerst eten. Kip met zeer fijn gemalen spinazie en aardappel reepjes. Het smaakte. Toch wel wat geslapen. Niet echt heel veel maar gelukkig wel wat. Bangkok is groots. Zitten nu te wachten op de binnenlandse vlucht. Bij gate A5. Helemaal aan het einde. Binnenlandse vlucht van air asia. De easy jet van azië. Natuurlijk vertraging. Maar dat kwam doordat een ander vliegtuig, langer bij de gate bleef staan. Uit eindelijk aankomst in chaing rai. Daar stond onze gids te wachten. Inmiddels rond kwart over 10. Winkels al dicht. Dus bij tankstation water en avond eten inslaan. Bak met noedels met iets van vis er in. Ik weet nog niet goed aan welke kant van de weg ze rijden. Voorlopig de snelste route. Rond 12 uur zijn we dan in chaing khong. Waar ons hotel aan de mekhong ligt. Even eten en dan slapen. Morgen vroeg weer op. Kwart voor zeven wake up call.