joeps travel.reismee.nl

Kaapstad 2 - 17/12/2018

Vlak bij het hotel waar ik verbleef zit ook een ParkInn by Raddison hotel. Niks is leuker, als je er één gemaakt hebt, om te kijken hoe het hier er uit ziet. Veel komt over een met elkaar. Mooie rooftop bar, gezellig, en met een mooi uitzicht over de tafelberg. Helaas staat de zon net verkeerd om een mooie zonsondergang te zien. Dat zal nog wel komen deze vakantie. Beneden in het hotel bij RGB gegeten. Heerlijk mals vlees.
Terug in het het hotel even goed gekeken waar ik nu echt zit. De wifi werkte dit keer ook mee, en blijkt dat ik helemaal nog niet zo slecht zit. Redelijk centraal ten opzichte van alle toeristiche plekken. Morgen maar betijds op.
Op tijd op, snel alles in de tas gedaan en na ontbijt op pad voordat ik uit check uit dit hotel en verhuis naar een ander hotel.
Ik besluit naar Bo-kaap te gaan. Enerzijds vanwege de leuke gekleurde huisjes maar ook vanwege de apartheid in een klein museum. Het is niet ver van het hotel en al snel loop ik door diverse winkelstraten die langzaam aan tot leven komt. Later bleek dat het een nationale feestdag is, officieel gisteren, maar toen was het zondag, en dan wordt het verplaatst naar maandag. Vandaar dat in het zaken district nog steeds zo rustig was. Terug naar Bo-kaap. Het zijn oude kleine huisjes die opgeknapt zijn en geschilderd in frisse heldere kleuren. Doet een beetje denken aan de Caribien. De historie van de wijk dateerd van lang geleden. Door de apartheid in het verleden (rond 1930 en tussen 1950 en 1970) werden alle gekleurde mensen uit Kaapstad verdreven. En naar de randen van de stad gestuurd, en zo zijn deze "townships" ontstaan. Eerst heel primitief en later iets beter. In het kleine knusse museum van Bo-kaap kan je dit zien. Met foto's uit het verre verleden en de uitleg. Zeker de moeite waard. En zeker een must see als je in de buurt bent. Het blijft natuurlijk een absurde situatie wat er in het verleden is gebeurd. En ik vraag me nu dan ook af, als ik het tik, hoe heeft het kunnen gebeuren? Het heeft parallen met de Amerikaanse rassen discriminatie. Ook dat kan er bij niet in. Genoeg stof om over na te denken en loop langzaam terug richting hotel.
Op naar Seapoint, aan de andere kant van Signall hill. Hier is het wat frisser, haha, er staat wat meer zee wind. Na de eigenaar gesproken te hebben van Bellevue manor probeer ik voor de middag een paragliding tandum sprong te regelen. Dat lukt gelukkig.
Eerst maar eens kijken hoe het aan het strand is en even wat eten. Het is hier iets frisser dan aan de andere kant. Wat meer zee wind. Na de lunch terug na het hotel om te horen waar ik moet zijn. Maar helaas, toen in Nieuw Zeeland ging het niet door en nu ook niet vanwege het weer. De wind is aan het draaien en met vlagen is er harde wind. Helaas helaas. Dan maar plan B, op naar de tafelberg. Met Uber naar de kabelbaan gegaan. En dan naar boven. Als je op het plateau loopt heb je niet het idee dat je op zo'n hoogte loopt alleen als je natuurlijk over de rand kijkt.
Omgeving is mooi. Natuurlijk wordt dit deels veroorzaakt door het panoramische uitzichten met het zonnetje. Op zee ontstaat er mist die heel langzaam aan richting de kust komt. Soms overspoeld het de kust en dan trekt het weer een beetje terug. Aan het einde van de middag, na de grote wandeling over het plateau, pak ik de kabelbaan weer naar beneden. Het is even wachten en in de zon is het behoorlijk warm. In de gondel zie je dat de zee mist, de havens hebben bereikt. De toppen van de kranen komen nog net boven de mist uit.
Ik neem een taxi richting Signal Hill. Hier heb je een mooi uitzicht op de Tafelberg die uitgeroepen is tot 1 van de 7 nieuwe natuurwonderen. Persoonlijk vind ik dit iets te overdreven.
Dan begint de lange wandeling naar beneden. Eerst over de kam richting Lions head en daarna naar beneden. Aan het begin van de avond ben ik terug in de B&B. Er is alleen niemand. Het is helemaal verlaten. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar ja. Even opfrissen en hapje eten. Vis voor vanavond. We zitten immers aan de kust.

Reacties

Reacties

Niek en Femmy

Wat boeiend dat je in Cape Town bent. Heel herkenbaar. Jammer dat je paragkiding niet door kon gaa. Wist je dat Fem dat een keer op de ‘schoot’ van een knappe knoassistent heeft gedaan. Ik durfde niet...
Erg keuk dat Marie Louise op de KLM vlucht zat. Kon ze het goed?
We wensen je heel veel plezier en hou ons op de hoofte makker.
Hartelijke groet!

Liesbet

Jammer van de paragliding, maar sowieso een top reis! En voor mij 2 flessen extra ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!