joeps travel.reismee.nl

Beijing - 11 sept

Na het ontbijt is het op naar de Verboden stad. Men is druk bezig met renovatie's in en aan de poort van de verboden stad. En de ticket locatie is verplaatst. Het is even zoeken. Tickets zijn online besteld en gekoppeld aan het paspoort. Dus zou gemakkelijk moeten zijn. Helaas is het niet helemaal goed gegaan en moeten nieuwe kaartjes regelen. Ook de beveiliging is strenger en raak zo al mijn aanstekers kwijt.

Je kan nu ook de muur op, wat een mooi uitzicht geeft over de verboden stad en de wachttorens. In verschillende torens zijn exposities. In één ervan is te zien hoe de renovatie in zijn werk gaat. Helaas ontbreekt de Engelse tekst, maar gelukkig zeggen foto's ook veel. Hierna een beetje rond gedoold. Hierna naar de treasurie gegaan. Kaarte koopje tegenwoordig op je paspoort. Handig.
Het blijft mooi al het pracht en praal te zien.
Hierna rustig richting de uitgang gelopen. Aanstekertjes uitgekozen en richting de groep gelopen.
Met de bus richting een de Lama tempel. Hier in de buurt gegeten, in een mega groot restaurant. Vlak bij de tempel van de aarde.
Hierna terug gelopen naar de Lama tempel.
Hier pakken we de metro richting de acrobaten show. Het theater is een beetje aan de vervallen kant. De show is leuk om te zien. Zeer spectaculair is het niet. Geen must see maar meer leuk om te zien als je in de gelegenheid bent.
Na de show met de bus richting het hotel, voor de laatste nacht in Beijing. Morgen ochtend hebben we nog een vrije ochtend.