joeps travel.reismee.nl

Trinidad

Trinidad 21 & 22 dec

Trinidad, de stad die door Unesco in 1988 als World Heritage Site werd uitgeroepen. En terecht naar mijn mening. Een heerlijke stad om te vertoeven met glooiende straten met cobbled stenen.

Na de gebruikelijke korte stadstour gaan we naar de Casa Particulares, aan de rand van het centrum. We zitten allemaal redelijk dicht bij elkaar en hebben één huis als verzamelpunt en ontmoetingspunt.

Het gezin waar ik verblijf spreelt geen Engels. En ik geen spaans. Op de paar woorden die ik tot nu toe geleerd heb. Met handen en voeten probeer ik uit te leggen dat ik de was graag gedaan wil hebben. Helaas lukt het niet. Een hulplijn bied uitkomst. En snel is alles geregeld en geen probleem.

Ik heb me overlaten halen om danslessen te nemen in de salsa. Bij de dansschool aan gekomen, haak ik toch af. En besluit foto's te nemen en te filmen. Achteraf blij toe aangezien het een beetje een flop is.

's avonds nemen we plaats op de trappen bij Plaza Mayor om naar de muziek te luisteren en ons te goed te doen aan de Canchánchara, een cocktail van rum, honing, gecrushd ijs, lemon en spuitwater. Een aanrader!!

Er zijn genoeg activiteiten te doen in de omgeving. Ik ga naar Parque el Cubano in de buurt van de stad, een hike dat leidt naar de Javira Waterfall. Je kan bij de waterval zwemmen en ook onder of langs de waterval zwemmen om in een grot te komen waar je stalagnieten ziet en vleermuizen leven. Het water is van goede temperatuur.

In de middag is het Trinidad zelf doorkruisen. En de sfeer, met de mooie straatjes en gekleurde huizen in je op nemen. Een heerlijke stad.

In avond zijn we op het strand. Net op tijd om de zonsondergang van Cuba mee te maken. Over een paar dagen zitten we op de andere kant van het eiland en dan kunnen we het niet meer mee maken. Het is een mooie zonsondergang. En dat vinden de zandvlooien of kleine zwarte vliegjes ook die ons met horders te gelijk aanvallen.

De zee is heerlijk en geeft een lekkere verkoeling.

Het is alleen jammer dat er ook vlakbij het strand zee egels zitten. En één zee egel was niet zo blij dat zijn rust verstoord werd. En zette zijn stekels in beide voeten van iemand. En dat is pijnlijk. Zeker daarna, om de pijn te verlichten en de stekels door het lichaam op te laten lossen of uit te werken dienen ze gebroken te worden. Brrr. En onder tussen zagen de vliegjes / zandvlooien hun kans schoon om ons aan te vallen. Lekker onder de bulten dus.

De avond verder verliep goed. Leuk vuur op het strand, goed eten, muziek en voldoende drank.

Nog een afzakkertje halen op het plein en dan naar bed.

Reacties

Reacties

gina

was weer mooi om te lezen. dank je wel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!