joeps travel.reismee.nl

Fiji time

Fiji time - Bula

En dan is het zover. Bijna iedereen gaat naar huis ( 1 gaat door naar Australië en de ander gaat mount Cook beklimmen) maar ik ga door. Nog dichter naar de datumgrens en nog een extra uur tijd verschil. Ben benieuwd naar de jetlag ;).

Toch even vreemd om afscheid te nemen van de groep waar je 28 dagen mee bent opgetrokken en zeker weer nieuwe vriendschappen heeft opgeleverd. Het is dan niet makkelijk om in een korte tijd afscheid te nemen.

Terwijl de groep in checkt bij Singapore airlines check ik in aan de andere kant om met Nieuw zealand air naar Auckland te vliegen om vandaar uit door te gaan met Fiji air naar Nadi, de hoofdstad van Fiji.
Bij de gate het nodige contact tussen mij en de rest van de groep. Grappig.

In de middag land ik in Nadi. Wat je het eerst merkt is de lome warmte. En er is net een buitje gevallen wat het asfalt doet dampen. Binnen de kortste keren gutst het uit alle poriën of zou dat door de alcohol komen, door ons kleine feestje om 2013 en de vakantie af te sluiten?

Het is even wachten op het busje naar het hotel, maar dan ben ik er. Althans voor een nachtje. Morgen door met de boot naar één van de Yasawa eilanden.
Volgens de chauffeur zijn er grote feesten in de stad en op het strand. Maar waar is het strand en de stad? Juist kilometers van het hotel vandaan. De lome warmte en de vermoeidheid beginnen parten te spelen. Nog even wat boodschappen doen en dan een eet tentje opzoeken.
Vlakbij het hotel (Hexacon best western) zit een Thai, die ook nog eens verschillende optredens heeft. Kan niet beter.

Maar tegen elfen hou ik het voor gezien. Nog een laatste drankje aan de hotelbar, waar ik een aangevallen wordt door een groep muggen. Niet grappig meer. En ik ga slapend het nieuwe jaar in.

Het nieuw jaars ontbijt is ook bijzonder. Een potje noedels. Doet me denken aan een kerst menu een aantal jaren geleden.

Met een grote touring car voor drie mensen worden we naar de haven gebracht. Hier stappen we op de boot bus, die een aantal eilanden en resort afgaat. Je kan merken dat het de eerste januari is. Het is rustig. Tegen half twaalf mag ik over stappen op een ander bootje die me naar het eiland/resort brengt.

Het is ontvangst is aller hartelijks met zang en gitaar. En dan heerlijk relax.

Met hutje voor de komende dagen is prima. Mooi met bloemen op het bed.

Na de lunch plof ik neer op de ligbed. Wat een paradijsje. Even wachten tot het hoger tij wordt en snorkelen maar. Heerlijk. Wat een onderwater wereld wat een vissen. Het is jammer dat het niet het juiste seizoen is, anders heb je de kans om hier de Mantary te zien. Dat zou toch wat zijn. Maar helaas. Ik krijg de mantaray niet te zien. Wel een heel hoop vissen, rog en kleine zwartpunt haaien.

Verder is het relaxen, wat eten, snorkelen en af en toe een ander activiteitje. En niet vergeten de zonsondergang zien. En voor het slapen gaan nog even genieten van de sterenhemel.

Ja Mantaray resort mag er absoluut wezen.

Morgen begint ook voor mij de lange weg weer naar huis.

Op maar weer naar een volgende belevenis........

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!